Αρχική Σελίδα > 2η συνέχεια - Λογοτεχνικός Διαγωνισμός ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

2η συνέχεια - Λογοτεχνικός Διαγωνισμός ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

 

Αγαπητοί φίλοι,

 

Βρισκόμαστε στη 2η συνέχεια και η ιστορία μας έχει αρχίσει να ξεδιπλώνεται αποκτώντας απρόβλεπτη ροή και δύναμη μέσα από τα κείμενά σας.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το 2ο επιλεγμένο κείμενο που θα αποτελέσει τη βάση για τη συνέχεια της ιστορία μας, ενώ η Πασχαλία Τραυλού μας επισημαίνει κάποιους βασικούς άξονες της δημιουργικής γραφής και παραθέτει μία συνολική αξιολόγηση των κειμένων.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας που ομορφαίνει το λογοτεχνικό μας παιχνίδι!

 

Εισαγωγική ιστορία

 

1η συνέχεια

 

2η συνέχεια

 

 

 

Λίγα λόγια από τη συγγραφέα Πασχαλία Τραυλού:

 

Είναι πράγματι πολύ ενθαρρυντικό και ελπιδοφόρο για τη λογοτεχνία το γεγονός ότι μέσα στο κατακαλόκαιρο υπήρχαν και πάλι 45 συμμετοχές για τη συνέχεια του λογοτεχνικού μας παιχνιδιού. Αυτή τη φορά τα υποψήφια προς ανάρτηση κείμενα ήταν περισσότερα καθώς ο πήχης έχει ανέβει.  Επειδή ωστόσο αυτός ο διαγωνισμός δεν έχει απλώς το στόχο να φτιάξουμε μια ιστορία, μα να φωτίσουμε λίγο και τη διαδικασία της δημιουργικής γραφής,  αυτή τη φορά θα επισημανθούν τρία νέα βασικά στοιχεία της δημιουργικής γραφής:

 

1. Η χρήση του επιθέτου: Το επίθετο είναι ένα μέρος του λόγου με απαράμιλλη δύναμη καθώς έχει περιγραφικό και εμφαντικό χαρακτήρα. Υπάρχουν φορές που η χρήση ενός επιθέτου μπορεί να επιτελέσει από μόνη της τη λειτουργία μιας αλληγορίας ή να δημιουργήσει τον ανατρεπτικό συνδετικό κρίκο ενός συμβολισμού. Ως εκ τούτου, είναι ένα πολύτιμο εργαλείο του οποίου όμως η αξία καταστρέφεται και ο ρόλος καταστρατηγείται αν χρησιμοποιείται κοινότοπα, ανούσια και αφειδώς. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα γράψετε, σαν άσκηση, διαβάστε το κείμενο μετά το πέρας της καταγραφής της ιδέας σας, υπογραμμίστε τα επίθετα και κοντοσταθείτε. Δείτε σε ποιες περιπτώσεις είναι απολύτως απαραίτητο, σε ποιες μπορεί να αντικατασταθεί με ένα καταλληλότερο (πιο ανατρεπτικό, πιο λογοτεχνικό, πιο ουσιαστικό από άποψη μηνύματος ή έμφασης). Θα εκπλαγείτε με τη λογοτεχνική μεταμόρφωση του κειμένου σας. Το ίδιο ακριβώς μπορείτε να επιτύχετε και με την πιο απαιτητική και σύνθετη χρήση των παρομοιώσεων και των μεταφορών. Σ’ αυτές αναζητήστε την ανατροπή και την πρωτοτυπία.

 

2. Η έρευνα: Το μυθιστορηματικό «ένστικτο» των περισσοτέρων λειτούργησε σωστά. Είναι αξιοσημείωτο ότι με βάση την 1η συνέχεια της ιστορίας, οδηγηθήκατε επιτυχώς στην ιστορική στιγμή της ανακάλυψης των Τάφων του Φιλίππου από τον Μανόλη Ανδρόνικο και δεν αρκεστήκατε σε μια απλή αναφορά του γεγονότος. Δώσατε λεπτομέρειες. Λεπτομέρειες που για να τις χρησιμοποιήσετε, αναγκαστήκατε να κάνετε έρευνα, μικρή ή μεγάλη δεν έχει σημασία. Αναζητήσατε ημερομηνίες, προβήκατε σε χρονικές αναγωγές, εντάξατε ήρωες φανταστικούς σε ένα ιστορικό πλαίσιο και τους βάλατε να συναναστραφούν με πρόσωπα ιστορικά, ανατρέξατε επομένως σε πηγές. Η έρευνα είναι μια βασικότατη όσο και πολύπλοκη, απαιτητική διαδικασία στην υπηρεσία του μυθιστορήματος καθώς αυτή διασφαλίζει το βασικό στόχο της αληθοφάνειας και της χρονικής και ιστορικής ακρίβειας και συνέπειας. Ο βαθμός δυσκολίας, μεγάλος. Ο καλός μάστορας του λόγου όμως καταφέρνει να εντάξει τα ψυχρά ιστορικά γεγονότα με τρόπο τέτοιο στο κείμενό του ώστε να δένουν απόλυτα με την υπόλοιπη πλοκή.

 

3. Η ηλικία: Ήταν εντυπωσιακό το γεγονός της συμμετοχής τριών πολύ νεαρών ατόμων, των οποίων τα κείμενα ήταν ανάμεσα στα προκριθέντα 8 από τα 45 για την τελική ανάρτηση. Τα κείμενα αυτά, παρά το νεαρό της ηλικίας των δημιουργών τους και προς επίρρωσιν της άποψης ότι η λογοτεχνία δεν είναι μετερίζι μόνο των μεγάλων ηλικιών, αποτελούν αποδείξεις του ισχυρισμού ότι η ζύμωση της γραφής και της σκέψης μπορεί να ξεκινάει από πολύ νωρίς, και εξαρτάται από την επιμονή, την υπομονή και την ευφυία του ενδιαφερομένου η στιγμή που θα ανακαλύψει και θα καλλιεργήσει το ταλέντο του. Τα ονόματα αυτών των δημιουργών θα αναφερθούν επειδή επιθυμία μας είναι να συνεχίσουν αυτήν την προσπάθεια της εξερεύνησης των δυνατοτήτων τους. Πρόκειται για τα κείμενα της Μάγδας Πασχάλη (18 ετών), της Μαρίας Λάλου (18 ετών) και του Θεοδοσίου Τανή (16 ετών).  Το θέμα του ρόλου της ηλικίας όμως και κατά συνέπεια των καταγραφών εμπειρίας θα το σχολιάσουμε προσεχώς.

 

4. Τέλος, θα υπενθυμίσω τη σημασία που έχει να αφήνετε στο τέλος των κειμένων σας ανοιχτή τη δυνατότητα της συνέχειας της ιστορίας και να κρατάτε σε εγρήγορση τον αναγνώστη. Προσοχή! Μην ξεχνάτε την τήρηση των μυθιστορημάτων συμβάσεων που έχουν τεθεί εξαρχής καθώς και εκείνων που διαμορφώνονται σε κάθε συνέχεια, διότι κάποιοι ξέφυγαν από τις προδιαγραφές των ηρώων.

 

Μετά από μελέτη και συζήτηση με την Χριστίνα Οικονομίδου καταλήξαμε στη 2η συνέχεια από τη Χρυσούλα Αργυρού. Κατερίνα Ντόγκα και Χρυσούλα  Αργυρού συγχαρητήρια!

 

 

Καλή έμπνευση,

 

Πασχαλία Τραυλού

 

 

Δείτε τη διαδικασία συμμετοχής

 

Ημερολόγιο διεξαγωγής διαγωνισμού:

27/06/2011: Ανάρτηση εισαγωγικής ιστορίας (Δείτε την ιστορία εδώ)

10/07/2011: Λήξη υποβολής κειμένων για 1η συνέχεια

18/07/2011: Ανάρτηση επιλεγμένης 1ης συνέχειας (Δείτε την ιστορία εδώ & την αξιολόγηση των συμμετοχών εδώ)

24/07/2011:  Λήξη υποβολής κειμένων για 2η συνέχεια  

01/08/2011: Ανάρτηση επιλεγμένης 2ης συνέχειας (Δείτε την ιστορία εδώ & την αξιολόγηση των συμμετοχών εδώ)

21/08/2011: Λήξη υποβολής κειμένων για 3η συνέχεια

29/08/2011: Ανάρτηση επιλεγμένης 3ης συνέχειας (Δείτε την ιστορία εδώ & την αξιολόγηση των συμμετοχών εδώ)

04/09/2011: Λήξη υποβολής κειμένων για 4η συνέχεια

12/09/2011: Ανάρτηση επιλεγμένης 4ης συνέχειας (Δείτε την ιστορία εδώ & την αξιολόγηση των συμμετοχών εδώ)

18/09/2011: Λήξη υποβολής κειμένων για 5η συνέχεια

26/09/2011: Ανάρτηση επιλεγμένης 5ης συνέχειας (Δείτε την ιστορία εδώ & την αξιολόγηση των συμμετοχών εδώ)

02/10/2011: Λήξη υποβολής κειμένων για 6η συνέχεια

10/10/2011: Ανάρτηση επιλεγμένης 6ης συνέχειας (Δείτε την ιστορία εδώ & την αξιολόγηση των συμμετοχών εδώ)

16/10/2011: Λήξη υποβολής κειμένων για 7η συνέχεια

24/10/2011: Ανάρτηση επιλεγμένης 7ης συνέχειας (Δείτε την ιστορία εδώ & την αξιολόγηση των συμμετοχών εδώ)

30/10/2011: Λήξη υποβολής κειμένων για 8η συνέχεια

07/11/2011: Ανάρτηση επιλεγμένης 8ης συνέχειας (Δείτε την ιστορία εδώ & την αξιολόγηση των συμμετοχών εδώ)

13/11/2011: Λήξη υποβολής κειμένων για 9η συνέχεια

21/10/2011: Ανάρτηση επιλεγμένης 9ης συνέχειας (Δείτε την ιστορία εδώ & την αξιολόγηση των συμμετοχών εδώ)

27/11/2011: Λήξη υποβολής κειμένων για 10η συνέχεια

05/12/2011: Ανάρτηση επιλεγμένης 10ης συνέχειας – λήξη διαγωνισμού (Δείτε την ιστορία εδώ )

19/12/2011: Λήξη υποβολής ομογενοποιημένης νουβέλας


 

ΑΠΟΔΟΧΗ

Στο psichogios.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης. Θέλω να μάθω περισσότερα